مشاهده خبر

روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا

«جعبه جورواجور» عیدانه شبکه پویا در دست تولید

مرکز پویانمایی صبا انیمیشن «جعبه جورواجور» را در 100 قسمت 7 دقیقه ای برای مخاطب خردسال تولید می کند و قرار است برای نوروز 1401 آماده پخش شود.

مرکز پویانمایی صبا انیمیشن «جعبه جورواجور» را در 100 قسمت 7 دقیقه ای برای مخاطب خردسال تولید می کند و قرار است برای نوروز 1401 آماده پخش شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محراب ناصری طهرانی کارگردان و نویسنده درباره تولید پویانمایی «جعبه جورواجور» گفت: این مجموعه که برای نوروز در نظر گرفته شده است، سعی دارد با آموزش چندین مبحث ساده درخصوص به چالش کشیدن مهارت های کودکان از طریق پدر و مادر و کمک به برقراری بهتر ارتباط و تعامل عمیق تر بین کودک و والدین تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود: سریال 100 قسمتی «جعبه جورواجور» که با حمایت پویانمایی صبا برای گروه سنی خردسال در موسسه فرهنگی هنری حور در حال تولید است از منظر داستان و فیلم نامه، گرافیک، ساخت کاراکتر و فضا، نورپردازی و لی اوت، انیمیت، موسیقی، صدا گذاری و تدوین هم تراز و هم گام با مجموعه‌های تولید شده در کمپانی‌ های فیلم سازی مطرح مثل شرکت (38 C Animation studio)  یا (5Bricks) در کشورهای دارای تکنولوژی به روز مثل کره جنوبی است.

او ادامه داد:  مجموعه «جعبه جورواجور» با استفاده از دانش متخصصان بومی و استفاده از تجربه 25 ساله در زمینه تولید انیمیشن و نگاه ویژه به خانواده ایرانی و مقوله آموزش و تربیت فرزندان در موسسه فرهنگی هنری حور پایه ریزی و تولید شد. این مجموعه با محور قرار دادن حواس پنج گانه و طراحی یک بازی چند مرحله ای و جذاب که با کمک و همراهی تمام اعضای خانواده اجرا می‌شود، سعی دارد مخاطب خردسال را قدم به قدم در شناخت دنیای اطرافش  یاری کند.

ناصری طهرانی در پاسخ به این سوال که در تولید این انیمیشن چقدر سعی شد براساس نیازهای به روز کودکان و الگوپذیری آن‌ها در نوع عملکردهای روزانه و تعامل پذیری آن‌ها با والدین گام برداشته شود؟ گفت: متاسفانه از آنجا که به دلیل رشد سریع تکنولوژی و در دسترس بودن ابزار ارتباط جمعی، آموزش ها بیشتر به صورت صوت و تصویر در اختیار خانواده‌ ها و کودکان قرار گرفته، از این رو در این سال ها میل به یادگیری از طریق تجربه‌های فردی اگر نگوییم از دست رفته است، حداقل بسیار کمرنگ شده است و همه این مسائل ما را بر آن داشت تا اثری را در قالب انیمیشن تولید کنیم که مهمترین کارکرد آن مستحکم تر کردن روابط فرزندان با والدین باشد و معتقدم مجموعه «جعبه جورواجور» در حد خود همان برنامه ای است که می تواند همانند یک پل  فرزندان را به لحاظ ارتباط و تعامل بیشتر با والدین خود، مرتبط کند.

این کارگردان اظهار داشت: این مجموعه با تکنیک سه بعدی در حال اجرا و تولید است. تعدد شاخه‌های اجرایی، این تکنیک را به یکی از پیچیده ترین روش های تولید انیمیشن بدل کرده است و همین پیچیدگی عامل جذابیت بیشتر این سبک شده است. برای اجرای هر کدام از شاخه‌های تکنیک سه بعدی، به فرد یا افراد متخصص و در عین حال توانمند احتیاج است. عوامل اجرایی مجموعه «جعبه جورواجور» جزو با سابقه ترین افراد در تولید انیمیشن هستند که سال ها به طور مداوم در حال کار و تولید بوده اند. از جمله این افراد می توان به نرگس میرباقری در بخش لی اوت و نور پردازی، نیلوفر ضیائی در بخش انمیمت و جان بخشی و همچنین ندا کافی در بخش ساخت شخصیت ها اشاره کرد.

کارگردان  پویانمایی با بیان اینکه مهمترین مباحثی که  انیمیشن «جعبه جورواجور» برای مخاطب کودک خود مطرح خواهد کرد، بحث آموزش و سرگرمی در قالب بازی جذاب و چند مرحله ای است که به صورت فراگیر با تحریک حواس پنج گانه، خردسال را وادار به تفکر و تجربه می‌کند افزود: از آنجا که پدر و مادر از لحظه اول تولد کنار کودک هستند و با کمک و هم فکری یکدیگر، مسیر سخت و طولانی رشد را پا به پای کودک طی می‌کنند. در این مجموعه  سعی کردیم با استفاده از ابزار ساده مثل جعبه مقوایی، پارچه و کاغذهای رنگی نحوه ساخت «جعبه جورواجور» را به والدین آموزش دهیم. در واقع این انیمیشن طوری طراحی و ساخته می‌شود که والدین به عنوان مخاطب بتوانند با الگو گرفتن از  آن، همین راه و روش را برای برقراری ارتباط و آموزش با کودک خود بپیمایند.

او در پاسخ به این سوال که «جعبه جورواجور» به لحاظ  ساختار و محتوا چقدر به سطح پویانمایی‌های استاندارد نزدیک است؟ گفت: در ساخت این مجموعه تمام توان خود را به کار بستیم تا آن را با تکیه بر استانداردهای روز دنیا تهیه و تولید کنیم. این مجموعه در صورت پشتیبانی و حمایت های کافی و همه جانبه از طرف متولیان امور فرهنگی می تواند یکی از شاخص ترین مجموعه‌های موجود برای ارائه به عرصه بازارهای منطقه ای و جهانی تبدیل شود.

او افزود: در هر قسمت از این مجموعه به طور مجزا، شخصیت اصلی داستان در حین انجام بازی با یک موضوع آشنا می‌شود. مثلا در بحث شناخت حیوانات موضوعات مهم و اصلی مثل بافت پوست و مو، صدای مخصوص هر حیوان، محل زندگی، بزرگی و کوچکی جثه و نوع تغذیه و... برای مخاطب بازگو شده و هم زمان با شخصیت اصلی مجموعه، مخاطبان شروع به حدس زدن و آموختن می‌کنند.

محراب ناصری طهرانی در پایان افزود: شیوه جدید زندگی به صورت آپارتمانی و دور شدن از طبیعت فرصت های زیادی را از کودکان و والدین گرفته بنابراین دسترسی محدود یا در بعضی شرایط غیر ممکن به این قبیل محیط ها  مانع تجربه فردی کودک می‌شوند. از این رو «جعبه جورواجور» در نظر دارد به عنوان یک راهنما برای والدین به آن‌ها یادآور شود چگونه با ساده ترین روش ممکن در تمام روزها و فصل های سال می توانند با تحریک کنجکاوی و آموزش مهارت های مبتنی بر حواس پنج گانه حال و هوای یک گردش علمی را برای کودک خود ایجاد کنند.

مرکز پویانمایی صبا انیمیشن «جعبه جورواجور» را در 100 قسمت 7 دقیقه ای برای مخاطب خردسال تولید می کند و قرار است برای نوروز 1401 آماده پخش شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محراب ناصری طهرانی کارگردان و نویسنده درباره تولید پویانمایی «جعبه جورواجور» گفت: این مجموعه که برای نوروز در نظر گرفته شده است، سعی دارد با آموزش چندین مبحث ساده درخصوص به چالش کشیدن مهارت های کودکان از طریق پدر و مادر و کمک به برقراری بهتر ارتباط و تعامل عمیق تر بین کودک و والدین تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود: سریال 100 قسمتی «جعبه جورواجور» که با حمایت پویانمایی صبا برای گروه سنی خردسال در موسسه فرهنگی هنری حور در حال تولید است از منظر داستان و فیلم نامه، گرافیک، ساخت کاراکتر و فضا، نورپردازی و لی اوت، انیمیت، موسیقی، صدا گذاری و تدوین هم تراز و هم گام با مجموعه‌های تولید شده در کمپانی‌ های فیلم سازی مطرح مثل شرکت (38 C Animation studio)  یا (5Bricks) در کشورهای دارای تکنولوژی به روز مثل کره جنوبی است.

او ادامه داد:  مجموعه «جعبه جورواجور» با استفاده از دانش متخصصان بومی و استفاده از تجربه 25 ساله در زمینه تولید انیمیشن و نگاه ویژه به خانواده ایرانی و مقوله آموزش و تربیت فرزندان در موسسه فرهنگی هنری حور پایه ریزی و تولید شد. این مجموعه با محور قرار دادن حواس پنج گانه و طراحی یک بازی چند مرحله ای و جذاب که با کمک و همراهی تمام اعضای خانواده اجرا می‌شود، سعی دارد مخاطب خردسال را قدم به قدم در شناخت دنیای اطرافش  یاری کند.

ناصری طهرانی در پاسخ به این سوال که در تولید این انیمیشن چقدر سعی شد براساس نیازهای به روز کودکان و الگوپذیری آن‌ها در نوع عملکردهای روزانه و تعامل پذیری آن‌ها با والدین گام برداشته شود؟ گفت: متاسفانه از آنجا که به دلیل رشد سریع تکنولوژی و در دسترس بودن ابزار ارتباط جمعی، آموزش ها بیشتر به صورت صوت و تصویر در اختیار خانواده‌ ها و کودکان قرار گرفته، از این رو در این سال ها میل به یادگیری از طریق تجربه‌های فردی اگر نگوییم از دست رفته است، حداقل بسیار کمرنگ شده است و همه این مسائل ما را بر آن داشت تا اثری را در قالب انیمیشن تولید کنیم که مهمترین کارکرد آن مستحکم تر کردن روابط فرزندان با والدین باشد و معتقدم مجموعه «جعبه جورواجور» در حد خود همان برنامه ای است که می تواند همانند یک پل  فرزندان را به لحاظ ارتباط و تعامل بیشتر با والدین خود، مرتبط کند.

این کارگردان اظهار داشت: این مجموعه با تکنیک سه بعدی در حال اجرا و تولید است. تعدد شاخه‌های اجرایی، این تکنیک را به یکی از پیچیده ترین روش های تولید انیمیشن بدل کرده است و همین پیچیدگی عامل جذابیت بیشتر این سبک شده است. برای اجرای هر کدام از شاخه‌های تکنیک سه بعدی، به فرد یا افراد متخصص و در عین حال توانمند احتیاج است. عوامل اجرایی مجموعه «جعبه جورواجور» جزو با سابقه ترین افراد در تولید انیمیشن هستند که سال ها به طور مداوم در حال کار و تولید بوده اند. از جمله این افراد می توان به نرگس میرباقری در بخش لی اوت و نور پردازی، نیلوفر ضیائی در بخش انمیمت و جان بخشی و همچنین ندا کافی در بخش ساخت شخصیت ها اشاره کرد.

کارگردان  پویانمایی با بیان اینکه مهمترین مباحثی که  انیمیشن «جعبه جورواجور» برای مخاطب کودک خود مطرح خواهد کرد، بحث آموزش و سرگرمی در قالب بازی جذاب و چند مرحله ای است که به صورت فراگیر با تحریک حواس پنج گانه، خردسال را وادار به تفکر و تجربه می‌کند افزود: از آنجا که پدر و مادر از لحظه اول تولد کنار کودک هستند و با کمک و هم فکری یکدیگر، مسیر سخت و طولانی رشد را پا به پای کودک طی می‌کنند. در این مجموعه  سعی کردیم با استفاده از ابزار ساده مثل جعبه مقوایی، پارچه و کاغذهای رنگی نحوه ساخت «جعبه جورواجور» را به والدین آموزش دهیم. در واقع این انیمیشن طوری طراحی و ساخته می‌شود که والدین به عنوان مخاطب بتوانند با الگو گرفتن از  آن، همین راه و روش را برای برقراری ارتباط و آموزش با کودک خود بپیمایند.

او در پاسخ به این سوال که «جعبه جورواجور» به لحاظ  ساختار و محتوا چقدر به سطح پویانمایی‌های استاندارد نزدیک است؟ گفت: در ساخت این مجموعه تمام توان خود را به کار بستیم تا آن را با تکیه بر استانداردهای روز دنیا تهیه و تولید کنیم. این مجموعه در صورت پشتیبانی و حمایت های کافی و همه جانبه از طرف متولیان امور فرهنگی می تواند یکی از شاخص ترین مجموعه‌های موجود برای ارائه به عرصه بازارهای منطقه ای و جهانی تبدیل شود.

او افزود: در هر قسمت از این مجموعه به طور مجزا، شخصیت اصلی داستان در حین انجام بازی با یک موضوع آشنا می‌شود. مثلا در بحث شناخت حیوانات موضوعات مهم و اصلی مثل بافت پوست و مو، صدای مخصوص هر حیوان، محل زندگی، بزرگی و کوچکی جثه و نوع تغذیه و... برای مخاطب بازگو شده و هم زمان با شخصیت اصلی مجموعه، مخاطبان شروع به حدس زدن و آموختن می‌کنند.

محراب ناصری طهرانی در پایان افزود: شیوه جدید زندگی به صورت آپارتمانی و دور شدن از طبیعت فرصت های زیادی را از کودکان و والدین گرفته بنابراین دسترسی محدود یا در بعضی شرایط غیر ممکن به این قبیل محیط ها  مانع تجربه فردی کودک می‌شوند. از این رو «جعبه جورواجور» در نظر دارد به عنوان یک راهنما برای والدین به آن‌ها یادآور شود چگونه با ساده ترین روش ممکن در تمام روزها و فصل های سال می توانند با تحریک کنجکاوی و آموزش مهارت های مبتنی بر حواس پنج گانه حال و هوای یک گردش علمی را برای کودک خود ایجاد کنند.

 

آخرین اخبار

فینگلیا به شبکه پویا رسید دنیای آبی در سایه روایت قصه، مهارت‌های زندگی را برای کودکان فرهنگسازی می‌کند انیمیشن پیامبران در قاب شبکه نهال پخش انیمیشن 4k «چیا» از شبکه پویا‎ در نشست خبری عوامل پویا نمایی «پهلوانان» عنوان شد؛ دو انتصاب در مرکز پویانمایی صبا سبک زندگی ایرانی در خانواده ایرانی یادداشت آقای لیوانی رییس محترم مرکز پویانمایی صبا در نوروز 1401 نوروز 1401 با برنامه های متنوع مرکز پویانمایی صبا ماه رمضان با « قصه های من و آقاجان در شبکه پویا» نسیم در بالاخونه می پیچد مجموعه پویانمایی «شکرستان» نوروز امسال در شبکه نسیم شبکه نهال میزبان «حاکم و حاتم» می شود «سارا و سامان» به شبکه پویا می آیند جزئیات اتفاقی عجیب در یک سایت معتبر جهانی فرزندان آفتاب در قاب شبکه امید مهدکودک حیوانات (فینگیلیا) با هدف هویت بخشی وتقویت اعتماد به نفس در خردسالان به تولید می رسد تدارک فصل جدید و دراماتیک «پند پارسی» در مرکز پویانمایی صبا درخشش مرکز صبا در هجدهمین اجلاس فناوری رسانه شخصیت‌های "پهلوانان" براساس ویژگی های ابرقهرمانی و فوق انسانی پردازش نشده اند/سری جدید پهلوانان نوروز۱۴۰۱ راهی آنتن می شود با بهره گیری از موضوعات روز در مجموعه "کوچولوهای کنجکاو" قوه تخیل کودکان را تقویت می کنیم باغ قصه ها در قاب شبکه دو گفتگو «دیباچه» با رئیس مرکز پویانمایی صبا «شکرستان» به نوروز می رسد تهیه کننده و کارگردان مجموعه پویانمایی "چیا" ؛ فیلمنامه و قصه جذاب تضمین کننده موفقیت انیمیشن ها در بازار نابرابر تولیدات داخلی و خارجی است خانه ما در قاب شبکه نهال «ماهی بادکنکی» مهمان عید مخاطبان سیما مجموعه پویانمایی «چیا» به بخش بین‌الملل دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران راه یافت. شبکه امید روایتگر «قصه‌ های کهن» عروسک ها در «شبکه کوچک» منتقد می‌شوند «جعبه جورواجور» عیدانه شبکه پویا در دست تولید فارسی هویت ماست عنوان مجموعه ای است که به همت مرکز پویا نمایی صبا و با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حال تولید است شبکه امید «قصه های شب چله» رو روایت می کند آخر هفته ها با انیمیشن «افسانه آرش»‎‎ مصاحبه روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا با بابک نظری تهیه کننده و کارگردان مجموعه نقاش کوچولو پخش انیمیشن 4k «چیا» از شبکه پویا مصاحبه روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا با رضا تقدسی در باره برنامه جنگل فندق توصیه‌ رئیس مرکز صبا؛ کودکان را با دوبله‌های زیرزمینی تنها نگذارید/ از افتتاحِ شبکه انیمیشن چه خبر؟ یادداشت آقای لیوانی رییس محترم مرکز پویانمایی صبا در باره روز جهانی انیمیشن « قهرمانان مدرسه» به شبکه نهال رسیدند رئیس مرکز صبا به مهر خبر داد؛ « پند پارسی» راوی حکایات سعدی «ماجراهای پلانکی» به نقل از شبکه نهال در نشست مرکز «صبا» مطرح شد. یادداشت آقای لیوانی رئیس محترم مرکز پویانمایی صبا درباره روز جهانی انیمیشن "باغ قصه ها" در شبکه پویا ورود" کلیله و دوستان " به شبکه نهال نمایش ۷ انیمیشن در روزهای هفته‌ ملی کودک «نقاش کوچولو» در قاب پویا‎‎ مجموعه پویانمایی «دشت پر ماجرا» به مرحله تولید رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها