تعداد بازدید : 140 - تاریخ خبر : 1399/04/31 - 11:19
انیمیشن های صبا کتاب می شوند

بازار اخبار بد کرونا، محدودیت های اجتماعی و مشکلات اقتصادی گویا هوای تابستان را داغ و طولانی تر کرده است. اما گفتگو با مدیرعامل انتشارات سروش با دادن یک خبر خوش، آب خنکی روی داغی اخبار این روزها ریخت.

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا، دکتر ابراهیم شمشیری گفت: قرنطینه، کاهش فعالیت های اجتماعی و فراغت تابستانی خانواده کارکنان رسانه ی ملی، نیاز به مطالعه و اُنس بیشتر با کتاب را برای افراد فراهم می کند و بخشی از تهدیدات ایام کرونایی را می تواند به فرصت تبدیل کند.

وی ادامه داد: برخی از برنامه های رادیویی و تلویزیونی این ظرفیت را دارند که به صورت کتاب، مکتوب شوند تا علاوه بر ماندگاری متن و محتوای آن، قابل رجوع و رفرنس تحقیقاتی نیز داشته باشند. برای نمونه در ماه های آتی 4 کتاب مصّور به همراه متن شامل مجموعه های انیمیشن مرکز صبا از جمله پویانمایی های «چیا»، «نقاش کوچولو»، «مثل نامه» و «کوچولوهای کنجکاو» برای مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان چاپ و منتشر خواهد شد. این مسیر می تواند برعکس هم باشد یعنی برخی رمان ها و متن های نمایشی در انتشارات سروش موجود است که با ارجاع آنها به بخش های تولیدی می تواند شاهد افزایش ساخت آثار رادیویی و تلویزیونی بود.

این فعال فرهنگی افزود: بدون شک مرکز پویانمایی صبا بزرگترین بخش تولید انیمیشن کشور است اما باید توجه داشته باشیم که کمپانی های بزرگ تولید انیمیشن در جهان تنها به ساخت صرف نقاشی متحرک و کارتون اکتفا نمی کنند بلکه فعالیت عظیمی در حوزه تولیدات جانبی انیمیشن مانند پوشاک، کیف، لوازم التحریر، اسباب بازی و بسیاری دیگر با استفاده از چهره ها و کاراکترهای انیمیشنی می کنند و در سراسر جهان توزیع و علاوه بر فرهنگسازی، درآمد سرشاری نیز کسب می کنند. یکی از هدف های همکاری انتشارات سروش و مرکز صبا نیز ورود به امر تجاری سازی آثار، درآمدزایی، فرهنگسازی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

مدیرعامل انتشارات سروش گفت: در آخرین شماره ماهنامه های کودک و خردسال سروش شاهد اقبال و استقبال مخاطبان از این ماهنامه ها بودیم. یکی از دلایل این استقبال مخاطب، استفاده از چهره های انیمیشنی آشنا و کاراکترهای ایرانی تولید شده در مرکز صبا بود که باعث زیبایی و جلوه گری این مجلات شده است.

پیغام خوش سروش
مدیرعامل انتشارات سروش افزود: به زودی محصولات مکتوب این سروش با تخفیف های 20 و 50 درصدی در اختیار همکاران سازمانی قرار می گیرد. تخفیف 50 درصدی شامل مجله ها و ماهنامه ها و 20 درصدی شامل کتاب های چاپ شده انتشارات سروش خواهد بود.

وی ادامه داد: انتشارات سروش در راستای خط و مشی ذاتی رسانه ملی، عملکردی فرهنگی دارد و چندین نسل است که مردم عزیز ایران، مخاطب محصولات سروش بخصوص مجلات و ماهنامه های آن بوده و هستند. می توان این ادعا را داشت که سروش یکی از قدیمی ترین و صمیمی ترین رسانه مکتوب کشور با رویکرد هنر، ادبیات و رسانه است و اعتبار خود را وامدار اعتماد مخاطبان بسیار خود در سراسر کشور می داند.

شمشیری تصریح کرد: قشر کودک و نوجوان ما به طور مستقیم مورد توجه جنگ نرم بیگانگان است و سرمایه کلانی را برای همراه کردن این قشر آینده ساز انقلاب با سیاست های خود هزینه می کنند. در تمام مغازه ها و سوپرمارکت ها شاهدیم که سی دی کارتون های خارجی به وفور یافت می شود. لباس و کیف و وسایل بچه ها با تصاویر کارتون های خارجی تولید می شود. این کثرت چهره های بیگانه با فرهنگ خودی کم کم اثر تخریبی خود را در ذهن و گرایش فرزندان ما می گذارد لذا برای مقابله با این حجم زیاد ادبیات و هنر غیر ایرانی، نیاز به وجود یک هم افزایی و فهم مشترک میان بخش های فرهنگی و اقتصادی کشور احساس می شود تا چشم و ذهن نسل کودک و نوجوان ما با ادبیات، هنر، سبک زندگی و فرهنگ ایرانی بیشتر آشنا شود.

امتیاز شما

نظر شما
کد بالا را وارد کنید:
نظر های بازدیدکنندگان