اپلیکیشن مرکز پویا نمایی صبا
دریافت نسخه اندروید

مشاهده خبر

تعداد بازدید:2
روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا

چگونگی غلبه بر ترس در پویا نمایی مجموعه «محله سبزیجات»

مجموعه پویا نمایی محله سبزیجات که از شبکه پویا پخش می‌شود داستان سبزیجاتی را روایت می‌کند که در یک باغچه در کنار خانواده هایشان زندگی می‌کنند، به مدرسه می‌روند و بازی می‌کنند

در مجموعه پویانمایی محله سبزیجات که برای گروه سنی خردسال تولید شده است، آنها میآموزند که چگونه بر ترسشان غلبه کنند و همدیگر را دوست داشته باشند. آقای اردشیر منظم، مدیر دوبلاژ این مجموعه با حضور در استودیو شبکه خبرگفت: نقش گویی در پویا نمایی بسیار دشوارتر است تا نقش گویی در فیلمها با بازیگران واقعی، چون در پویانمایی باید یک شخصیتی را پیدا کنید و فقط یک متن در اختیار شما است و یک سناریو و شخصیتی که توسط نویسنده و طراحان پویا نمایی طراحی شده و قرار است انتقال داده شود پس بالطبع باید کسی که برای مجموعههای پویا نمایی گویندگی میکند حتما باید نگاه کودکانه و نگاه دقیق و واقعی برای اجرای طرح داشته باشد و اگر غیر از این باشد تاثیرگذار نخواهد بود. وی در ادامه افزود: هر کدام از شخصیتها در پویانمایی یک آوایی در ذهن گوینده باید به وجود بیاورد و این آوا را خودش انتخاب میکند، مثلا اگر گوینده قرار است به جای یک میز حرف بزند برای خودشان یک حسی دارند و این حس را گوینده با یک نگاه فراتر از آن چیزی که دیگران میبینند انتخاب و اجرا میکند، تفاوت یک گوینده خوب و یک گوینده فیلم و یک گوینده هنرمند با بقیه مردم این است که آنها کاری را انجام میدهند که دیگران نمیتوانند انجام دهند، آنها نگاهی دارند که دیگران ندارند، حسی دارند که این حس فقط متعلق به خودشان است. مدیردوبلاژ مجموعه محله سبزیجات در خصوص چگونگی انتخاب شخصیتها و گویندهها گفت: در درجه اول برای انیمیشن و کارهایی که مختص گروه خردسال است؛ سعی میکنم از کسانی استفاده کنم که بین بانوان، حس مادرانه خوبی داشته باشند و از بین آقایان، حس پدرانه خوبی داشته باشند و آنهایی که حداقل کودکان را درک کنند، کودک به زبان خودش نیازهای خودش را خیلی راحت به زبان میآورد، کودک خیلی راحت میپذیرد کدام طرح و رنگ و نقاشی مورد علاقهاش است و کودک میتواند نظر دهد در مورد هر کدام از کارهایی که هر کدام از همکاران من در بخشهای مختلف اجرا میکنند. منظم در خصوص چگونگی پیاده کردن موزون و آهنگین بودن و موزیکال بودن این کار گفت: بخش موزیکال و آهنگین بخشی است که کمتر بدان پرداخته شده است ولی اخیرا با توجه به این که مدیریت محترم مرکز صبا در کارها به شکل جذابی از بخشهای موسیقی به علت این که قابل فهمتر و قابل درکتر است استفاده میکنند و خیلی از چیزها را شاید به زبان گویش نتوان به کودکان القا کرد ولی نمایش به شکل موزیکال تاثیر گذارخواهد بود، خوشبختانه کار موزیکال الان انجام میگیرد، با توجه به این که هزینه زیادی هم دارد ولی پذیرفته شده و سعی کردم از خوانندههای حرفهای این بخش استفاده کنم تا بتوانیم آن تاثیری را که لازم است از شعر گرفته تا موسیقی و آوا از بهترینها استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. وی در خصوص به کارگیری گویندگان قدیمی یا به کارگیری کودکان گفت: برای بعضی از بخشها اعتقاد دارم که حتما از کودکان استفاده شود، چون ارتباطشان با شخصیتی که برعهده میگیرند خیلی زیاد است و انتقال آن به کودکان دیگر خیلی بهتر است و انتقال صدای کودک روی کودک و روی حس و روح کودک بسیار موثرتر است. وی ادامه داد: دوبله یک نیاز هنری است و همواره به آن توجه شده و برای آن که استمرار داشته باشد یک نکتهای که در فراگیری این کار مهم است این که ما از کسانی که در این کار قدیمیتر هستند بیاموزیم، ببینیم نگاه کردن و آموختن از کسانی که در این کار تجربه دارند خیلی کمک میکند به افرادی که تازه پا به این عرصه گذاشته اند. وی در پایان در خصوص سطح کیفی پویانماییها هم گفت: به نظر من در بعضی مواقع کیفیت پویا نماییها خیلی خوب است، رنگ کار خوب است ولی، چون ما با یک سرعت زیادی در دوبله مواجه هستیم، احساسی که باید القا کننده کار باشد به ضعف افتاده است.

آخرین اخبار

. «قلعه ماهیان» در قاب شبکه فراتر . 3 مجموعه پویانمایی تولیدی مرکز صبا روی آنتن شبکه قرآن . کم‌‌وکیف تولید، انتظارات و چشم‌انداز مرکز پویانمایی صبا . کم‌‌وکیف تولید، انتظارات و چشم‌انداز مرکز پویانمایی صبا را در گفت‌وگو با مدیر آرشیو مرکز پویانمایی صبا . گفتگو هفته نامه با تهیه‌کننده پویانمایی «پهلوانان» . کم‌‌وکیف تولید، انتظارات و چشم‌انداز مرکز پویانمایی صبا را در گفت‌وگو با مدیرگروه خردسال مرکز پویانمایی صبا . کم‌‌وکیف تولید، انتظارات و چشم‌انداز مرکز پویانمایی صبا را در گفت‌وگو با مدیرگروه کودک مرکز پویانمایی صبا . گفتگو هفته نامه با : مدیرگروه نوجوان مرکز پویانمایی صبا . از هویت‌نمایی عناصر ایرانی تا تولید صنعتی انیمیشن . رئیس مرکز پویانمایی صبا ( بیش از ۵۵ عنوان مجموعه پویانمایی درحال تولید) . پویانمایی های در حال پخش از شبکه های پویا و نهال . چگونگی غلبه بر ترس در پویا نمایی مجموعه «محله سبزیجات» . پویا نمایی «محله سبزیجات» از شبکه پویا . «درسی از اندیشه علوی»؛ ارائه بهترین الگوهای تربیتی و اخلاقی . تقدیر دو نفر از همکاران بازنشسته مرکز پویانمایی صبا . «بازمانده» از قاب شبکه تهران . باغ قصه ها در بستر مرتفع نمودن نیازهای تربیتی و آموزشی خردسالان راوی داستان های خود می شود. . ماموریت رسانه در پاسخ به نورسیدگان . «پند پارسی» راوی حکایات سعدی . معرفی برنامه های تابستانی مرکز پویانمای صبا . شکرستان نَقل‌های ایرانی . پویانمایی‌های انتخاباتی در سیما . «معماهای فرید» در قاب شبکه دو . پویانمایی های انتخاباتی روی آنتن شبکه ها . پرواز پر سعادت . مهارت آموزی در قاب پویانمایی . «پهلوانان» در شبکه قرآن . «سارا و سامان ۳» در قاب شبکه پویا . نگاهی به مجموعه پویانمایی مهارتهای زندگی . گزارشی از پویانمایی مهارت‌های زندگی . آنی ومانی با رعایت تمام استاندارهای بین المللی به تولید رسید . «آنی و مانی» ضمن سودآوری ارزی، مروج فرهنگ ایرانی است . «مهارت های زندگی» درقاب شبکه دو . شیرین مثل «شکرستان» . «مثل نامه» در شبکه قرآن . شهد شکرستان به کام مخاطبان (گزارش «جام‌جم» از یک پویانمایی پرطرفدار در گفت‌و‌گو با تهیه‌کننده) . «قصه‌های ریرا» برای خردسالان . «شکرستان» در قاب شبکه یک . سه پویانمایی به زودی در قاب سیما . روند تولید پویا نمایی «دشت پر ماجرا» از تولید تا پخش . جوانمردان در قاب امید . فرهنگ عامه در قاب پویانمایی . پویانمایی جدید «چیا» . «قصه‌های ریرا» برای خردسالان . پویانمایی‌های خانواده‌محور . تولید یک مجموعه پویانمایی جدید . پویانمایی «موزه» از شبکه کودک . تولید فصل جدید ماجرا‌های «خروس زیرک، روباه کلک» . تولید فصل جدید «جوانمردان» . اهمیت مقاومت در پویانمایی «دشت پرماجرا»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

© تمام حقوق این سایت متعلق به مرکز پویا نمایی صبای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.
تمام حقوق این سایت متعلق به مرکز پویا نمایی مرکز پویا نمایی صبا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد.