
نقاش کوچولو در مسیر تعالی بخشی به خلاقیتهای کودکان گام برمیدارد. امروزه تولیدات انیمیشن یکی از گونه های نمایشی پرمخاطب محسوب میشود که میتواند به راحتی با آثار داستانی رقابت کند اما به دلیل نیاز به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری حرفه ای ، انیماتورهای کشور تاکنون نتوانسته اند با تولیدات خارجی رقابت کنند چرا که این عرصه برای موفقیت همه جانبه خود نیازمند زیرساختها و دانش فنی بسیاری است که تنها دوربین، صدا و حرکت نمیتواند این پویایی و جان را در وجود آن تزریق کند اما علی رغم برخی کمبودها، این حوزه عزم خود را جزم کرده و با تکیه بر تلاش های خود توانسته تا حدی به سطح بالایی در تولید انیمیشن دست یابد و از آن در راستای تفهیم برخی مسائل زندگی و بایدها و نبایدها به قشر کودک و نوجوان بهره گیرد.در همین راستا نقاش کوچولو مجموعهای است که بابک نظری با همت مرکز پویانمایی صبا آن را برای قشر خردسال تولید نموده و بر اساس موفقیتهای بسیاری که این مجموعه از ابتدای تولید خود توانسته کسب کند هم اکنون به سری پنجم رسیده و تلاش دارد در قالب نقاشی های کودکانه در شکوفا شدن خلاقیت های خردسالان سهیم باشد. بابک نظری کارگردان و تهیه کننده برنامه نقاش کوچولو گفت : اولین و مهمترین عاملی که سبب شد تا پا در عرصه تولید انیمیشن بگذارم و دستاوردهایی که به زعم شما و یا مخاطبان موفقیتآمیز بوده داشته باشم علاقه وافر به حوزه و دنیای انیمیشن بود بنابراین علاقه، زمینه و پشتوانه حضور و فعالیتم در عرصه انیمیشن از ابتدا تا کنون را رقم زد. او افزود:طرح و ایده اولیه نقاش کوچولو از علاقه بچه ها به نقاشی توأم با روایت و تماشای داستان های مختلف نشات گرفته از این رو در این مجموعه سعی شده تا بر اساس نقاشی های یک کودک که نسبت به دنیای پیرامونش کشیده و جان بخشیده می شوند، قوه تخیل ، خلاقیت و نوآوری در کودکان بیش از پیش شکل گیرد و شکوفا شود. نظری اظهار داشت: سری پنجم این مجموعه پویانمایی که در آن یک کودک خردسال با نقاشی کردن جنگلی با حیوانات کوچک و بزرگ و پویا نمودن آنها توسط قوه تخیل و خلاقیت خود سعی می کند با قصه گویی و گشت و گذار در این جنگل و برقراری ارتباط با حیوانات آن دنیای پر شور و نشاط و رنگارنگی را برای مخاطب کودک و خردسال رقم بزند با تکنیک کات اوت 3dبه تولید رسید. وی که آثاری چون قصه های ریرا، هالابا ما، شکرستان و گولوبولا و ... را در کارنامه هنری خود ثبت کرده بیان کرد: با استناد به نظرسنجیهای صورت گرفته پیرامون این کارتون و همچنین درصد بالای استقبال مخاطب از نقاش کوچولو میتوان مدعی شد این پویانمایی تاکنون توانسته محبوبیت بسیاری را کسب کند و در زمره آثار ماندگار برای گروه سنی کودک و خردسال طبقهبندی شود. کارگردان پویانمایی نقاش کوچولو ادامه داد: از آنجا که تولید آثار کودک در عرصه های نمایشی مهجور واقع شده و آنچنان بهایی به این عرصه که میتواند به لحاظ فرهنگی و الگو پذیری کودکان و همچنین بالفعل کردن استعدادها و خلاقیت های بالقوه در آنها سهیم باشد بر آن شدیم شدیم در بستر تولید نقاش کوچولو در راستای پرورش ذهنیت پویا، خلاقیت و بالا رفتن قدرت درک ،فهم وبیان کودکان و خردسالان گام های موثری برداریم که امیدوارم موثر واقع شده باشد. نظری با بیان اینکه هر قسمت از این پویانمایی داستانی کاملاً مستقل دارد افزود: انیمیشن نقاش کوچولو تمام تلاش خود را به کار بسته تا در ساختار خود ابعاد گسترده ای از شاخص های شخصیتی کودکان و خردسالان را مورد بررسی و واکاوی قرار دهد و متناسب با ذائقه این قشر به فضاسازی کودکانه در راستای شکوفایی خلاقیت و کشف استعدادهای کودکان بپردازد. این کارگردان اظهار داشت :معتقدم یکی از موفقیت های بزرگ مرکز پویانمایی صبا تولید آثاربراساس توجه به مخاطب و ذائقه اوست ،همچنین تمرکز و ساخت انبوه آثاری که به لحاظ کیفی و کمی در سطح قابل قبولی قرار دارند و از دید مخاطب ارزشمند شناخته می شود در کنار استقبالی که از سوی مخاطب به جهت محتوا و مضامین آثار تولیدی صورت میگیرد را می توان از عوامل تأثیرگذاری در موفقیت مرکز پویانمایی صبا محسوب نمود. نظری در پایان خاطر نشان کرد: از آنجا که وضعیت انیمیشن به ویژه به لحاظ اقتصادی در کشور نابسامان است می طلبد تمهیداتی پیرامون شرایط فعلی و نامناسب این عرصه از سوی متولیان اتخاذ گردد به گونهای ، نیاز است بودجه های اختصاص یافته به این حوزه به درستی و عادلانه در نظر گرفته شود